Výlety v květnu

Za krásným Dubickým výhledem a přes Příhrazy a Mužský do Mnichova Hradiště

Kousek pod Milešovku – Za krásným Dubickým výhledem

Pozvěte celou rodinu, stojí to za to! Sejdeme se dne 17. 5. v 6.15 hod. na zastávce tramvají Dejvická a odjedeme na Masarykovo nádraží. Nastoupíme do spěšného vlaku Sp 1772, který odjíždí v 7.22 hod. Vystoupíme v Lovosicích a přesedneme do osobního vlaku Os 16106, odjíždějícího v 10 hod. Do Radejčína dorazíme v 10.28 hod. Zde se vydáme na asi 5 km dlouhou cestu, nejprve po žluté značce asi 3 km do Dubic, kde navštívíme pěknou vyhlídku u dubického kostela. Když v Dubicích najdeme hospodu, stavíme se na oběd. Na další cestu se dáme po zelené k Labi, které je asi o 200 metrů níže, takže ty přibližně 2 km bude cesta docela z kopce. V Dolních Zálezlech nasedneme na osobáček Os 2317 ve 14.41 hod. a odjedeme do Roudnice. Tam vlak v 15.17 hod. končí a my přesedneme na další osobáček Os 9613. Ten odjíždí v 15.37 hod. a na Masarykovo nádraží dojede v 17.11 hod. Můžeme ale už v 17.02 hod. vystoupit v Bubenči. Kdyby se nám v Dubicích moc líbilo, můžeme jet ze Zálezel o dvě hodiny později, což se promítne i do opožděného příjezdu do Prahy (19.11 hod.). Zpáteční lístek lze využít jen do Lovosic. Z Lovosic do Radejčína a z Dolních Zálezel do Lovosic byste museli mít samostatné lístky. Nebo využijte skupinový lístek.

Znovu do pískovcových skal – Přes Příhrazy a Mužský do Mnichova Hradiště

Přijďte sami nebo s rodinou dne 31. 5. v 5.45 hod. na stanici tramvaje č. 26 – Dejvická. Odjedeme na pražské Hlavní nádraží a nastoupíme do rychlíku R 940, který nás doveze do Mnichova Hradiště. Zde vystoupíme a počkáme na osobáček Os 9562. Ten přijede v 8.48 hod. a odveze nás jednu zastávku do Březiny nad Jizerou. Tam v 8.53 hod. vystoupíme a vydáme se po modré značce na cestu úbočím Mužského, zvanou Ochoz. Po 5 km dojdeme do Příhraz a vybereme si červenou. Asi za tři čtvrtě hodiny dojdeme na Krásnou vyhlídku. Odtud zabočíme po zelené přes vrch Mužský do Skalky, odkud půjdeme kousek po silnici bez značky do Zásadky. Tady se přidáme k červené, jež nás po asi po hodině a půl dovede do Mnichova Hradiště. Celkem je cesta dlouhá asi 14 km a úsek Příhrazy – Krásná vyhlídka je poněkud obtížnější. Z Mnichova Hradiště odjíždí osobáček Os 9507 v 15.12 hod., ten přijede do Prahy v 17.28 hod. a dále Os 9509 v 17.03 hod., který přijíždí do Prahy v 19.09 hod.