Ruzyňští se snaží zlepšit své okolí a nabízejí spolupráci

Občanské sdružení Klub přátel Ruzyně uspořádalo koncem dubna setkání místních občanů, kteří se měli vyjádřit k programovému prohlášení sdružení a zároveň zprostředkovalo možnost setkat se se starostou Tomášem Chalupou a jeho zástupkyní Jaroslavou Trnkovou.

Zástupci sdružení si ve svém programovém prohlášení vytyčují za hlavní cíl posilování postavení Ruzyně, Jivin a sousedících lokalit. Hodlají například podporovat výstavbu tzv. břevnovské radiály a prodloužení metra a zároveň usilují o celkové zklidnění dopravy v prostoru kolem ruzyňské školy a náměstí Čs. povstání. Sdružení také hodlá podporovat zpracování návrhu na urbanistické řešení oblasti náměstí Čs. povstání, ale i přípravu důstojného řešení památníku bitvy na Bílé hoře. Za krátkodobý cíl si sdružení vytklo opravu Husova památníku, instalaci orientačního systému v okolí bojiště Bílé hory nebo výsadbu chybějících stromů u komunikace Ruzyňská.

Při setkání byla otevřena i otázka odstranění stavby Ergon, která podle místních hyzdí krajinu. Podle starosty je ale budova v majetku hl. města Prahy, a i přesto, že stojí v zóně tzv. smíšené zástavby, její demolice by stála asi 35 milionů Kč, které Praha nemá a žádný uchazeč o koupi nedá.

Jedna z přítomných vznesla stížnost na firmu, která v její ulici zkouší jízdní vlastnosti automobilů tak, že se prudce rozjedou a poté opět prudce zabrzdí. Starosta doporučil v takových případech volat linku 156 – městské strážníky nebo zdarma linku do kanceláře úřadu – 800 800 001. Další občan vznesl žádost o častější přistavování kontejnerů, vyřízení této žádosti přislíbila místostarostka Trnková.

Největší diskusi vzbudila otázka sloučení ruzyňské školy se školou na Bělohorské 174. Občany nejvíc zajímaly otázky spojené s budoucím provozem obou škol a s tím, zda nedojde k enormnímu nárůstu dětí ve třídách anebo zda nový ředitel či ředitelka nezmění radikálně koncepci výuky. Místostarostka Trnková i vedoucí odboru školství Pavel Drtina jim však vysvětlili, že sloučení znamená hlavně přechod do jedné ekonomické jednotky, nikoliv dramatické změny ať už v počtu dětí nebo koncepci. Vedoucí technicko-investičního odboru Volková jim ukázala také architektonickou studii, jak by měla škola vypadat po rekonstrukci.