www.praha6.cz
email


PRAHA 6.CZ
Aktuální číslo Šestky





2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000


prosinec
listopad
říjen
září
červenec
červen
květen
duben
březen
únor
leden

201111.pdf
(formát PDF, velikost 5.1 MB)

Chodníky i letos uklidí sněhová pohotovost

Škola Červený vrch je férová

Ministr návštívil Ekoškolu

Posvícení bylo plné radovánek

Šprtec, sport pro všechny

Trabanty obsadily Evropskou

Aritma hostila Ligu mistryň

Studenti pokořili rekord v pojídání banánů

Blues v muzeu vystřídal big band

Jiří Anderle otevřel další výstavu a převzal cenu

Lidé si připomněli 93. výročí vzniku ČSR

Za vznik státu bojovalo i umění

Vánoce ve staré Praze

Italské děti na Hanspaulce

K jubilejní svatbě je nutné se přihlásit

Řidič pod vlivem alkoholu a drog ujížděl před strážníky

Praha 6 přijde o 60 milionů korun z dotací magistrátu

Slovo starostky Marie Kousalíkové pro Šestku

Poslední etapa Terronské dokončena, vzniklo náměstíčko

Skleňák představí autorskou módu a design

Přechod přes trať se otevře dříve

Očištěný památník je jako nový

Občané Petřin mohou ovlivnit úpravy sídliště

Šestka gratuluje

Lidé debatovali s představiteli městské části

Zdravotně postižení si vymění parkovací průkazy

Lidé se vydali do tunelů, kde za tři roky pojedou auta

Cenu starostky za kvalitní stavbu získala tělocvična

Zemřel kreslíř Jiří Winter - Neprakta

Lidé se vydali do tunelů, kde za tři roky pojedou auta

Téměř dvacet tisíc návštěvníků přilákal Den otevřených dveří v tunelovém komplexu Blanka, který se konal v polovině října.

Budovaná severozápadní součást městského dopravního okruhu v Praze se tak po roce otevřela veřejnosti. Davy lidí proudily po bezbariérové 2,5 kilometrové trase od budoucí mimoúrovňové křižovatky U Vorlíků na Letné k Svatovítské ulici v Dejvicích.

K vidění byly kromě staveniště stavební stroje používané k těžbě zeminy a díky krátké videoprojekci také dosavadní průběh stavby. S technickými detaily stavby návštěvníky během celé prohlídky podrobně seznamovali zástupci Metrostavu a projektanta, podrobnosti si mohli přečíst na informačních panelech. Dozvěděli se více například o stavbě milánských stěn, ale například i o archeologických nálezech v místě, nebo o komplikacích způsobených propadem tunelu.

Krátce po poledni byla za účasti prvního náměstka primátora Karla Březiny vzhledem k ukončení ražeb z tunelu symbolicky sejmuta sv. Barbora, patronka horníků.

Návštěvníci prošli nejdříve křižovatkou u stadionu Sparty a poté se podzemními raženými tubusy dostali hloubeným tunelem v milánských stěnách až k Prašnému mostu, posléze se vydali ke stavební jámě v Myslbekově ulici a prohlídku ukončili na rampě vedoucí do Svatovítské ulice.

Budoucí nejdelší městský tunelový komplex v Evropě měří 6382 metrů a do provozu by měl být uveden v první polovině roku 2014. Stavba podle posledních výpočtů přijde hlavní město na 36 miliard korun oproti předpokládaným 28 miliardám.

Před dvěma měsíci skončila nejdůležitější fáze stavby, ražba tubusů, a obyvatelům přilehlých domů se ulevilo od hluku i prašnosti. V současnosti probíhá dokončování obezdívky, vzduchotechniky a strojovny a chystá se montování technologií. Zároveň se připravuje úprava navazující dopravní infrastruktury, především křižovatek, tramvajových tratí a chodníků.

 


Vstup do tunelů byl v místě budoucí křižovatky U Vorlíků na Letné.

 

Jak se Vám líbil Den otevřených dveří?

Celý život jsem stavěl tunely, tak jsem se šel podívat, jak to dělá konkurence. Techniku jsem dokončil v roce 1962 a od té doby jsem pracoval V oboru.. Takže mě to moc zajímá. Postupy jsou modernější, dneska už se třeba využívají montovaná lešení. My, když jsme začínali v60. letech, tak jsme všechno dělali ručně. Zdeněk Němeček, důchodce

Viděl jsem, jak se to staví, a mohl jsem dětem ukázat, jak to bude vypadat, až tady budu jezdit autem. Využívat to budu. Jsem totiž z Prahy 6 a jezdím na Prahu 5. Kamil Kučera

Mně se to moc líbilo, jsem totiž trochu od „fochu“. Je fascinující sledovat ten obrovský objekt – že jsme vůbec schopni ho postavit. Jan Čapek

Je to zajímavé, bylo by třeba víc takových akcí. Možná tu někdy budu jezdit. Zatím ale nejsem řidič. Dominik Sichr

Nejvíc mě zaujaly ty výztuže, to armování. Určitě to urychlí dopravu. Miroslav Švrček

Mám takový rozporuplný pocit. Pořád spekuluji nad tím, jestli to mělo smysl. Místo aby se daly peníze do obchvatu kolem Prahy, tak se tady dělá obrovská díra. Jsem zvědav, jestli to pomůže dopravě. Já jsem si to myslel o jiných stavbách a pak se ukázalo, že to nepomohlo. Ale obecně to samozřejmě nezamítám. Důchodce

Je to větší, než to člověk čeká. Tunel Blanka budu využívat. Jsem z Dejvic a to spojení odsud je teď zoufalé. Všichni věříme, že to hodně pomůže. Michal Bagna 

Informační centrum tunelu Blanka naleznete v ulici Milady Horákové naproti fotbalovému stadionu Sparta. Každou středu od 14 do 18 hodin jsou zde zástupci investora, stavebních firem i projektanta připraveni odpovídat na otázky návštěvníků. www.tunelblanka.cz

 
© NOVINY MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 6
Šestka
oficiální noviny městské části Praha 6
náklad: 56 000 výtisků
vychází 11x ročně
Registrační číslo MK ČR 13180
Od března 2014 vydává:
Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, 160 52 Praha 6
IČ: 00063703
tel. 220 189 111
www.praha6.cz