Po letech se vrátily do Prahy 6 trolejbusy. Nově vozí cestující z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla.
Na jedenácti a půl kilometrech mezi Nádražím Veleslavín a Terminálem 3 dopravní podnik vybudoval trolejové vedení. Druhou část trasy jezdí trolejbusy na baterii. Cesta z konečné na konečnou trvá 17 minut.
Dopravu na letiště zajišťuje dvacet trolejbusů dlouhých téměř 24,7 metru, které mají kapacitu 180 cestujících, z toho 54 míst je k sezení. Vejde se tedy do nich o třicet procent lidí více než do autobusu číslo 119, který zde jezdil předtím. Zároveň trolejbus ušetří stovky tisíc litrů nafty a sníží emise CO2 zhruba o 1300 tun.
„Tříčlánkové vozy zajišťují větší kapacitu a komfort pro cestující z Veleslavína na letiště. Ale pravda, prodloužené metro na letiště by bylo lepší. Z čeho mám stále starosti, je doprava kolem terminálu Veleslavín, který už před trolejbusy byl kapacitně nevyhovující. Tady hledáme s magistrátem možnosti, jak ještě zlepšit výjezd velkého množství autobusů a trolejbusů z terminálu,“ říká radní pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš (ODS).
⟶ Trolejbusy Škoda – Solaris 24m jsou nejdelšími vozidly sloužícími ve veřejné dopravě na českých silnicích. Při zachování stejného jízdního řádu jako na dosavadní autobusové lince 119 cestující dostanou moderní, pohodlná, tichá, stoprocentně nízkopodlažní a lokálně bezemisní vozidla, která na rozdíl od dosavadních kloubových autobusů mají více míst primárně určených pro odkládání zavazadel, navíc lépe rozložených po celé délce trolejbusu.
⟶ Pro lepší informovanost slouží informační systémy se čtyřmi obrazovkami rovnoměrně rozloženými v každé části vozidla.
⟶ Unikátní nejsou jen trolejbusy samotné, ale i trať, po které jezdí. Celkem na deseti místech se totiž kříží 600 V trakční vedení pro tramvaje a 750 V trolejového vedení.
⟶ Dalším unikátem tratě je měnírna Dědina, která slouží současně pro napájení nově postavené tramvajové tratě Divoká Šárka – Dědina, jakož i většiny trolejbusové tratě na letiště.