Zastupitelstvo schválilo první část nové školské koncepce. Ta vychází především z řady šetření prováděných na školách, výročních zpráv o činnosti základních a mateřských škol a z demografických ukazatelů tak, aby bylo možné dlouhodobě vytvořit a realizovat záměry spojené s rozpočtem, a z toho vycházejícími investicemi do škol i financování neinvestičních nákladů.
Jak uvedla ve svém vystoupení na zastupitelstvu místostarostka Jaroslava Trnková, která má oblast školství na starosti, je v zájmu Prahy 6 zachovat jednak pestrý výběr škol se vzdělávacími programy základní, obecná i národní škola, přes zaměření na prvky waldorfské pedagogiky, zdravé školy nebo systému montessori. „Zároveň nám ale záleží na tom, aby existovaly i školy spádové, aby děti mohly navštěvovat školu ve svém bydlišti. Na druhou stranu musíme dělat takové kroky, které povedou k tomu, aby školství mělo také odpovídající ekonomické parametry. K tomu jsme nuceni tím, že z ministerstva, prostřednictvím magistrátu, dostáváme finanční příspěvky odpovídající počtu žáků. S tím také souvisí balík peněz, který je ve školách k dispozici na platy učitelů.“Koncepce se proto zabývá jednak předpokládanou optimalizací škol a školek, jednak využitím jejich prostor i pro další aktivity kromě běžné výuky, například pro vzdělávání občanů všech věkových kategorií, využití počítačových učeben, sportovišť a podobně.
Co se týče optimalizace, u mateřských školek materiál konstatuje, že pozornost bude třeba věnovat především dvoutřídním mateřským školám, kde „ekonomická efektivita je velmi nízká“. Proto koncepce předpokládá na červen 2004 například ukončení pronájmu objektu MŠ U Silnice a přemístění dětí do školek v blízkém okolí.
Podrobnější materiál s návrhem řešení ZŠ J. A. Komenského a ZŠ Bělohorská 103 včetně zajištění stravování dětí ze druhé jmenované školy bude předložen samostatně na listopadovém zastupitelstvu. Další části koncepce jsou pak věnovány mimo jiné i zřízení rad škol v těch školách, kde dosud nejsou, nebo podpoře výchovy ke zdravému životnímu stylu.