V červnu byla dokončena rekonstrukce povrchu vozovky v ulici Patočkova, při které dostala speciální kryt, kterému se říká také tichý asfalt nebo nízkohlučný asfalt či asfalt se sníženou hlučností.
Speciální asfalt už leží v obou směrech, nyní byl dokončen ve směru z centra, na opačné straně se po něm jezdí už čtyři roky. Oprava musela počkat na dokončení rekonstrukce kanalizace. Praha 6 si od této dlouho očekávané opravy slibuje snížení hlukového zatížení v této lokalitě. „S pokládkou tichého asfaltu sice nezmizí problém přetížené dopravní tepny, ale z vlastního zážitku mohu říci, že efekt potlačení hluku je značný a na Patočkově se bude lépe spát,“ říká zastupitel Miloš Vlach (Piráti).
Městská část teď pracuje na tom, aby v Patočkově ulici přibyla takzvaná izolační zeleň. „Měly by to být keře, které chceme nechat vysázet pod stávajícími stromy podél domů. Ke snížení zatížení ulice by měl zásadně přispět také zákaz vjezdu těžké nákladní dopravy nad dvanáct tun, který ve spolupráci s hlavním městem připravujeme zavést plošně na celé území Prahy 6,“ poznamenává místostarosta pro dopravu Jiří Lála (ODS).
Na vozovce také přibyl vyznačený cyklopruh pro cyklisty. Názory na něj se však liší. „Zkušenosti z Evropské ukázaly, že není třeba se ničeho bát,” vítá jejich vyznačení zastupitel Pavel Weber (Zelení).
„Pokládku tichého asfaltu samozřejmě vítám, protože ulice Patočkova je ‚dočasně‘ označena jako Pražský okruh II, a tím je denně dlouhodobě neúnosně zatížena průjezdnou dopravou, včetně stovek kamionů. Čemu zde nerozumím, je nově vyznačený cyklopruh. Pokud ho zde město navrhlo, musí zároveň zajistit zákaz vjezdu dopravě nad dvanáct tun. Buď cyklopruhy, nebo kamiony, oboje nejde, pokud nám záleží na životech lidí,“ doplňuje radní pro strategický rozvoj Eva Smutná (TOP 09).