Otázky pro pana starostu: V letošním roce bude Praha 6 investovat do rekonstrukcí chodníků a vozovek obrovskou částku, víc jak 140 milionů. Co si od této masivní finanční investice slibujete a čeho se dočkají občané? V únoru odjela rada na výjezdní zasedání. Co jste tam řešili a proč výjezdní? V průběhu února proběhla řada dalších jednání o rychlodráze. S jakými výsledky? Něco ale přeci jen naznačit můžete. Jaké jsou například reakce na postoj Prahy 6?
V letošním roce bude Praha 6 investovat do rekonstrukcí chodníků a vozovek obrovskou částku, víc jak 140 milionů. Co si od této masivní finanční investice slibujete a čeho se dočkají občané?
To je jednoduché – chceme zastavit trend, kdy se v posledních desetiletích vozovky i chodníky spíš neopravovaly, v nejlepším případě záplatovaly a výsledkem je zanedbanost v řádu miliard korun, která každým dnem narůstá. Tento trend nelze dále tolerovat. Jsem si plně vědom, a někdy jsem za to i kritizován, že jde o investici do cizího, protože komunikace naše městská část nevlastní. Spoléhat se ale na TSK již není při znalosti jeho finančních možností možné. Nechci být tím, kdo na oprávněné stížnosti občanů odpovídá: to se mne netýká, to je věc TSK či města. Neznám navíc jednoznačnější veřejný statek než je parter města.
V únoru odjela rada na výjezdní zasedání. Co jste tam řešili a proč výjezdní?
Vím, že pro řadu lidí to může vypadat tak, že jsme odjeli do nějakého luxusního hotelu a tam si užívali. Opak je pravdou. Cílem takového zasedání je se na den, dva „zavřít před telefony, jednáními a návštěvami“ a řešit koncepční otázky, na které v každodenním shonu není čas a prostor. Hlavním programem bylo projednat tzv. modrou knihu – tedy střednědobý plán investičních akcí až do konce roku 2010. Výsledkem je například harmonogram již zmiňovaného chodníkového programu, ale také harmonogram rekonstrukce škol, zelených ploch či obnovy dětských hřišť, výstavby domů pro seniory atd. Zhruba do měsíce by měl být materiál dopracován o připomínky a předložen veřejnosti. Rozdělili jsme území do deseti celků, které mají společné problémy, například činžovní zástavba Dejvic a Bubenče, vilové čtvrti, sídliště apod. a pro každé území jsme připravili seznam cílů včetně časového harmonogramu a finančních nároků pro rozpočty příštích let. Praha 6 nyní prodává poměrně velký objem majetku a naším cílem je peníze ihned neutratit, ale naopak cíleně investovat, navíc bez nějakého upřednostnění jedné oblasti před druhou.
V průběhu února proběhla řada dalších jednání o rychlodráze. S jakými výsledky?
Uskutečnily schůzky se zástupci ministerstva financí, dopravy, hlavního města i se zástupci města Kladna. Jsme uprostřed vyjednávání a konečný verdikt zatím nepadl.
Něco ale přeci jen naznačit můžete. Jaké jsou například reakce na postoj Prahy 6?
Neřeknu nic objevného, když přiznám, že postoj našeho zastupitelstva není zrovna tím největším snem pro podporovatele rychlodráhy. Vyjednávání jsou proto nesmírně obtížná a tvrdá.