...Ladislav Pavlík, Pavel Bém, Vojtěch Kocourek, Petra kolínská a další...
Ladislav Pavlík
mluvčí kladenského magistrátu
„Kladno si na rozdíl od Prahy 6 myslí, že projekt si zaslouží zařadit mezi priority státu v PPP projektech. Kladenský magistrát preferuje vybudování rychlodráhy, která by zajistila rychlé přímé spojení největšího středočeského města s centrem Prahy. Nebrání se ale ani tomu, že by cestující přestupovali z rychlodráhy na metro, prodloužené z dejvického Vítězného náměstí k letišti Ruzyně. Ideální by pro nás byla rychlodráha z Kladna až na Masarykovo nádraží. Pokud by rychlodráha byla přivedena z Kladna k metru třeba na Ruzyni, tak je to pro nás pořád přijatelná varianta.“
Pavel Bém
primátor hlavního města Praha
„Jsem přesvědčen, že metro je tím nejekologičtějším a zároveň i vlastně nejelegantnějším a nejrychlejším dopravním prostředkem v Praze.”
Vojtěch Kocourek
náměstek ministra dopravy
„Ministerstvo dopravy podporuje stavbu rychlodráhy, ale chtěl bych říct, že nejsme proti metru, protože metro je věcí hlavního města Prahy a hlavní město posoudí, jak metro obslouží právě tam tu část Prahy 6.“
Vladimír Vihan
starosta Prahy 1
„Pokud bude rychlodráha, nechceme, aby končila na Masarykově nádraží, ale na Hlavním nádraží. Když spojuje město s mezinárodním letištěm, má končit na mezinárodním nádraží a ne na příměstském.“
Petra Kolínská
občanské sdružení Wuchterlova
„Rychlodráha je relativně připravený projekt, kdežto metro není ani v územním plánu do roku 2010. Pražská i státní kasa jsou prázdné, takže je tam i vážná pochybnost, kdy by to metro mohlo být postaveno. Pevně věřím, že zvítězí zdravý rozum a že Praha 6 připustí, že existují také jiné zájmy než zájmy Prahy 6, na které my i bydlíme.”
I. Kučerová
starostka Prahy 7
„Sedmá část podporuje výstavbu rychlodráhy. Nebude mít dlouhodobé negativní dopady z hlediska životního prostředí. K poškození však dojde při stavbě ve Stromovce, protože dvojkolejný provoz se nemůže obejít bez odstranění dřevin.“
Miroslav Dvořák
předseda o.s. „Chceme metro, ne rychlodráhu“
„Zásadně protestujeme proti snaze vést hustě obydlenou pražskou zástavbou – navíc v diplomatické a rezidenční čtvrti Dejvice a Ořechovka – dvoukolejnou trať s obrovskými zásahy do životního prostředí (hlučnost, kácení stromů, likvidace zeleně) a do životů Pražanů (ohrožení zdraví a zásahy do vlastnických práv a majetku).“