Přiblížit mladé generaci techniku, architekturu a inženýrství skrze praktické zážitky – to bylo cílem druhého projektového dne žáků základních škol Prahy 6 na ČVUT.
Během dopoledne děti navštívily sedm fakult a Masarykův ústav vyšších studií. Na Fakultě dopravní se seznámily se simulátory letadel, řízením letového provozu a vysokoškoláci jim předvedli silniční závodní motocykly CTU Lions. Stejně jako loni Fakulta elektrotechnická připravila pro žáky prohlídku bezodrazové akustické komory, dílny eForce s autonomní elektroformulí a návštěvu multimediálního studia. Fakulta architektury se snažila budoucí studenty zaujmout objevováním architektury, krajinářstvím a designem, komentovanou prohlídkou budovy fakulty a rukodělným workshopem. „Těším se na fakultu architektury, protože mě zajímá architektura a design obecně,“ říká osmačka Jasmína ze ZŠ Dědina. Její spolužačka Jana se zase těšila na prohlídku fakulty dopravní, protože ji zajímá letecký provoz. Do programu se zapojily i Fakulty strojní, stavební, biomedicínského inženýrství a Masarykův ústav vyšších studií.
„Chceme dětem ukázat, že technika není jen o vzorcích a teorii, ale také o praxi, tvořivosti a dobrodružství. Věříme, že tento den bude pro naše žáky motivací a mnohé z nich nasměruje ke studiu technických oborů,“ vysvětluje místostarostka pro školství Mariana Čapková (PRAHA 6 SOBĚ).
Zájem škol je velký
Projektového dne se účastní děti ze všech základních škol Prahy 6 a tří z okolních obcí. Organizátoři však nemohli pozvat všechny zájemce. „Do osmých a devátých tříd těchto škol chodí 2 300 žáků, do auly ČVUT se jich vejde asi pětina. Proto se letošního projektového dne zúčastnili žáci osmých tříd,“ říká Jana Matoušová, koordinátorka projektu Místní akční plán vzdělávání (MAP) Praha 6, který akci spoluorganizoval.
Stejně jako po loňské akci fakulty i základní školy poskytují organizátorům zpětnou vazbu, aby mohli příští ročník ještě vylepšit. A že třetí projektový den bude, žákům přímo na setkání slíbil rektor ČVUT Vojtěch Petráček.
Projektový den je spolufinancován z programu J. A. Komenský MŠMT a Evropské unie.