Nevím, kdo z vás měl možnost cestovat po Bangladéši, ale ti, co to zažili, jednomyslně prohlašují, že větší chaos a zmatek neviděli.
Vzpomněl jsem si na jejich zážitky, když jsem v době dopravní špičky na kohosi čekal na novém dopravním terminálu Veleslavín. Z útrob stanice metra vycházeli nosiči zavazadel se světovým označením AIRPORT PORTER SERVICE, jiní cestující vlekli své kufry osobně. Dolů, nahoru. Během deseti minut jsem byl třikrát osloven zmatenými turisty s dotazem, kde seženou taxi – neuměl jsem poradit – stanoviště žádné a na Evropské nemá taxikář v hustém provozu na mávnutí kde zastavit, jen s rizikem nehody. Turisté, kteří cestují z letiště a vystoupí ze stodevatenáctky, čeká docela slušný uvítací šok. Hlavní město České republiky je vítá na autobusovém terminálu, který je po celé své délce lemován dvěma skladovými barabiznami, které sotva stojí, a to na pozemku Českých drah. Jsou dezolátní, posprejované a poznamenané nedávným požárem. Působí zcela odpudivě a vypovídají bohužel cosi o naší kultuře. Zakrývají přitom půvabnou, nedávno zrekonstruovanou budovu vlakového nádraží Veleslavín.
Redakce Šestky zaslala dotaz tiskovému oddělení Českých drah, co s touto ostudou hodlají činit. Mluvčí Petr Šťáhlavský nám odpověděl: „Vámi zmíněné objekty, poško zené dne 1. 7. 2015 požárem, nejsou ve vlastnictví naší společnosti. Objekty jsou soukromé a patří paní Evě Brdíkové. České dráhy jako vlastník pozemku, který si paní Brdíková pronajímá pro umístění těchto skladů, vyzvaly písemně majitelku k odstranění poškozených objektů. Předpokládáme, že pokud v krátké době majitelka nebude konat, dojde ke svolání místního šetření za účasti stavebního úřadu, kterým je na dráze Drážní úřad, a dalších zainteresovaných institucí, a pokud nedojde k dohodě s majitelkou, bude nařízeno odstranění stavby.“