Podchod do metra Hradčanská otevřen

náhled souboruVýborná zpráva pro všechny cestující hromadnou dopravou v okolí Hradčanské: nepříjemné přecházení železničních kolejí a čekání u spadlých závor končí. Od konce října mohou lidé projít z metra Hradčanská na Dejvickou novým podchodem.

Podchod Hradčanská opět spojuje vestibul stanice metra trasy A s ulicí Dejvická. „Končí tím stavební práce v prostoru velmi důležitého přestupního uzlu, který propojuje metro, tramvaje a příměstskou i městskou autobusovou dopravu,“ uvedla starostka Marie Kousalíková. „Obyvatelům Prahy 6 pochod velmi pomůže a značně se jim uleví. Několik let tady občané museli přecházet železniční trať, což nebylo příliš bezpečné,“ dodala.

Opětovné vybudování podchodu bylo jednou z priorit městské části. „Proto jsme věnovali obrovské úsilí tlaku jak na investora, tak i na hlavní město, aby bylo nalezeno co nejrychlejší řešení,“ doplnil místostarosta René Pekárek.

Původně měl být podchod zprovozněn zároveň s otevřením rekonstruovaného vestibulu metra již v říjnu 2010, ale v té době se podařilo udělat pouze jeho část pod kolejemi. Zbývající část ležela pod objektem bývalých stavebnin, které se hlavnímu městu podařilo vykoupit až v závěru loňského roku. Práce na dokončení podchodu tak začaly v dubnu.

Nový podchod je 23 metrů dlouhý a široký 6 m. Nahrazuje původní, necelé 3 m široký podchod pod tratí z první poloviny minulého století, na který byl v roce 1978 provizorně napojen vestibul metra při zprovoznění trasy A. Od zahájení stavby komplexu Blanky však byl uzavřen. „Děkujeme občanům za trpělivost i za to, že to s námi vydrželi. Bylo to pro ně náročné. Hodně času zabraly práce, které již nejsou vidět, a to přeložky inženýrských sítí, dnes skryté pod zemí,“ řekl Miloslav Hadrava, ředitel divize 2 společnosti Metrostav.

Spolu s podchodem byly provedeny i úpravy komunikací v křižovatce Dejvická x Bubenečská, které zklidnily dopravu a daly více prostoru chodcům. „Díky této úpravě, kterou prosadila u investora stavby radnice Prahy 6, je frekventovaná křižovatka bezpečnější. Okolní území navíc získalo městský charakter,“ říká René Pekárek, místostarosta odpovědný za strategický rozvoj Prahy 6.

Definitivní úprava vychází z požadavků městské části a konceptu zavádění zón s omezenou rychlostí na 30 km/h, zvednutí křižovatky do úrovně pochozích ploch vhodným způsobem přispěje ke zklidnění dopravy a zároveň povede ke zvýšení bezpečnosti pěších mířících do vestibulu metra z nedaleké zastávky autobusu č.131.


Po letech se cestujícím opět otevřel podchod spojující vestibul metra s Dejvickou ulicí.