Objížďka kolem hotelu Pyramida skončila o více než půl roku dříve. Před Vánoci byl zprovozněn úsek mezi křižovatkou s Myslbekovou ulicí a Strahovským tunelem. Cesta oběma směry se tak zkrátila o deset minut. Vozovka je kompletně zrekonstruovaná.
Objížďka zatěžovala místní obyvatele a komplikovala dopravu v širokém okolí. „Tento úsek se podařilo otevřít dříve, než bylo původně plánováno, a doufám, že se občanům části Břevnova uleví,“ podotkla starostka Marie Kousalíková při slavnostním otevření, jehož se zúčastnil i primátor Prahy Bohuslav Svoboda. Pražský magistrát totiž poskytl 30 milionů korun na předčasné dokončení úseku s předstihem. Se zprovozněním Patočkovy ulice se původně počítalo až se zprovozněním tunelu Blanka, tedy nejdříve za rok. „Práce na komplexu Blanka patří k prioritám nového vedení Prahy a chceme, aby dále pokračovaly podle plánu,“ řekl primátor Bohuslav Svoboda.
Autobusová doprava se vrátila do původní trasy v Patočkově ulici. Jsou zřízeny nové provizorní autobusové zastávky v Patočkově u křižovatky s ulicí Na Hubálce, dále jsou zprovozněny nové zastávky na mimoúrovňové křižovatce Malovanka. Kromě tři sta metrů dlouhého úseku, který se plynule napojuje do mimoúrovňové křižovatky Malovanka, byly definitivně upraveny i navazující místní obslužné ulice Na Petynce či Na Hubálce a přechody pro chodce a cyklisty včetně světelných signalizací.
Za osm měsíců se auta na objízdnou trasu na chvíli vrátí, kvůli dostavbě křižovatky Patočkova – Myslbekova. Ta by měla být v prosinci definitivně dokončena, a to včetně obnovení tramvajového provozu přes Hládkov.
Objížďka trvala necelé dva roky. Za tu dobu se z Patočkovy ulice při stavbě tunelu vyvezlo 3 tisíce kubíků zeminy, zpět stavaři položili 3 tisíce kubíků betonu. Stavba také pět měsíců stála kvůli cenným archeologickým vykopávkám.
Obyvatelům Malovanky se sice uleví od provozu aut na Dlabačově, ale oddychnou si teprve ve chvíli, kdy dělníci dokončí stavbu tunelů. V okolí jejich domů se totiž nejprve téměř pod okny stavěl Strahovský tunel a na něj navázala výstavba tunelového komplexu Blanka. Ten má být zprovozněn v roce 2014. V budoucnu tedy by měla Patočkova ulice sloužit k výhradně místní dopravě, nikoli tranzitní. Tranzitní doprava bude odkloněna přímo ze Strahovského tunelu na městský okruh.