Prodloužení tramvajové trati do Podbaby postaví společnost Eurovia CS. Kromě dodavatele má stavba stavební povolení. Podle mluvčí pražského dopravního podniku Ilony Vysoudilové byly zahájeny projekční práce a stavět se začne na přelomu roku. Zveřejnila to ČTK.
Stavba za zhruba 282 milionů korun by měla být hotova na konci června příštího roku. Dopravní podnik hlavního města Prahy na vybudování získá peníze z evropských fondů, z operačního programu Praha – konkurenceschopnost. Tramvaj, která nyní končí před hotelem Crowne Plaza na bývalém náměstí Družby, bude prodloužena zhruba o 260 metrů nové dvoukolejné trasy. Dalších asi 290 metrů kolejí bude položeno v nové tramvajové smyčce u plánované železniční zastávky Praha – Podbaba. Zároveň bude rekonstruováno asi 300 metrů současné tratě z Vítězného náměstí.
Během výstavby bude zrušena současná smyčka. Nový úsek bude podle Vysoudilové pokračovat Podbabskou ulicí ke křižovatce s ulicemi Pod Paťankou a Ve Struhách. Na tuto křižovatku naváže vjezd do nové smyčky, kde bude vybudováno také nové sociální zařízení. Kvůli nové smyčce bude částečně přeložena ulice Pod Paťankou a bude demolován most železniční vlečky. Hlavním cílem prodloužení mělo být vytvoření nového přestupního bodu. Cestující, kteří do Prahy přijedou vlakem směrem od Kralup nad Vltavou a Roztok, by pak přímo v Podbabě mohli přestoupit na tramvaj. Proti původním předpokladům bude ale železniční zastávka Podbaba kvůli nedostatku peněz vybudována s několikaletým zpožděním. Není tedy jasné, kdy se cestující přestupu dočkají. Uvažuje se o tom, že by se trať v budoucnu prodloužila do Suchdola. Proto bude nová smyčka umístěna západně od ulice Podbabská.
DPP ale stavbu odkládat nechce především kvůli možnosti žádat o peníze z evropských fondů. Dotaci získá z operačního programu Praha – Konkurenceschopnost.
Eurovia CS se specializuje na dopravní a inženýrské stavby. V Praze 6 staví spojnici mezi tunelem Myslbekova – Prašný most a Strahovským tunelem.