Skutečnost, že zdrojem hluku je způsob řízení letadel a chování pilotů, potvrdilo i měření, které radnice objednala u specializované firmy. Měřilo se v místech, kde si lidé stěžují nejvíce: na Babě a na Bílé hoře.
Ukázalo se, že stejné typy letadel mají za stejných podmínek až stoprocentní rozdíl v hladině hluku. V extrémních případech činil rozdíl i 12dB, tedy 3–4x více než u podobných letadel. „Měření podrobíme hlubší analýze, abychom našli příčinu rozdílů,“ sdělil radní Jiří Hermann, podle kterého je už nyní zjevné, že hladinu hluku lze vylepšit organizací letového provozu. Měření ukázalo další zajímavosti: u srovnatelných letadel je hluk vyšší ráno a nižší večer, větší rámus také vytvářejí letadla při přistání. „Zvažujeme, zda by pomohlo jiné modelování koridorů.“
V celkovém výsledku byla měření provedená na Bílé hoře velmi těsně pod přípustným hlukovým limitem – 58,8 dB ve dne (povoleno 60dB) a 51,6 v noci (povoleno 50 dB, ale v rámci statistické chyby jsou podmínky splněny). Měření u Hornbachu probíhalo dva dny, 16 hodin ve dne a 8 v noci. Hlukově bylo zaznamenáno kolem stovky letů.
Podobně tomu bylo v oblasti Baby. Odtud jsou zatím k dispozici jen výsledky měření příletů. Ty vyhovují hlukovým normám s výraznou rezervou, v podstatě odpovídají hlukové úrovni pozadí silniční dopravy. „Budeme ještě pokračovat v měření při odletu,“ vysvětlil Hermann.