Ruzyňské letiště rok od roku zvyšuje svoji kapacitu. V červnu uvedlo do provozu tzv. rychlé výjezdy z hlavní dráhy.
"Pomocí rychlých vybočení mohou letadla opouštět dráhu ve vyšší rychlosti a díky tomu se zvýšil počet možných pohybů letadel o tři za hodinu," uvedla tisková mluvčí ruzyňského letiště Anna Kovaříková.
Dokončení výstavby konečně přesunulo letecký provoz zpět na hlavní runway 06/24 vedoucí nad Nebušicemi a Přední Kopaninou. Radnice Prahy 6 ovšem reagovala na situaci, kdy během přípravy výjezdů převzala veškerý provoz na dráha 13/31 nad Ruzyňí a Bílou Horou. Jenom za měsíc květen na ruzyňském letišti přistálo nebo z něj odlétlo 14 361 letadel. Společně s dalšími čtyřmi městskými částmi Přední Kopaninou, Suchdolem, Zličínem a Řepy, postiženými provozem letiště, vyjednala, aby se letiště podílelo na zmírnění negativních vlivů na obyvatele i prostředí. "Poprvé se podařilo dosáhnout dohody, že letiště ze svých prostředků určených do životního prostředí poskytne peníze přímo městským částem," řekl radní Jiří Hermann, který má na starosti územní rozvoj.
Peníze letiště poskytne prostřednictvím financování projektů na ochranu vody, ovzduší, zeleně a odpadového hospodářství. Správa letišť zároveň přislíbila striktní dodržování počtu třech startů a třech přistání v noční době od 22 do 6 hodin. "Útvar koordinace nepotvrdí nikomu více časů v jedné hodině než může," řekla Eva Říhová z odboru životního prostředí letiště.
Definitivní úlevu obyvatelům Prahy 6 přinese výstavba paralelní dráhy s hlavní 06/24. Skupina poslanců připravuje v parlamentu zákon o zařazení této stavby jako veřejně prospěšné, což by proces výrazně urychlilo.
Rychlé výjezdy z přistávací dráhy zvednou počet pohybů letadel o tři za hodinu.
Případy kdy letiště smí použít dráhu 13/31 (Ruzyně, Bílá Hora) : hlavní dráha 06/24 není v provozu, fouká na ní silný boční vítr, jsou na ní nevyhovující brzdné účinky nebo jsou očekávány bouřky, které by provoz na hlavní dráze mohly ovlivnit.