Dokumentace nazvaná „Rychlodráha Praha – letiště Praha Ruzyně – Kladno, I. etapa – variantní řešení trasy v úseku km 5,0–8,5“ nenaplňuje požadavek městské části. Ten byl vyjádřený ve stanovisku k dokumentaci E. I. A. Tuto skutečnost konstatovali radní Prahy 6 na jednom z posledních loňských zasedání. Současně potvrdili předešlé stanovisko, které preferuje obsluhu území včetně letiště metrem a jeho prodloužením až na mezinárodní letiště Praha Ruzyně.
K předložené dokumentaci týkající se rychlodráhy, kterou zpracoval Metroprojekt
Praha, a. s., v říjnu 2003, konstatovali radní následující:
1) předloženou variantní studií nebyl naplněn požadavek Prahy 6 vyžadující
porovnání hromadných dopravních prostředků v území z hlediska dopravní obsluhy a
tudíž možnou kooperaci s prodloužením metra trasy A.
2) budování rychlodráhy na území Prahy 6 není prioritou pro městskou část,
prioritou obsluhy Prahy 6 je prodloužení metra trasy A z Vítězného náměstí
západním směrem a obsluha jednotlivých sídlištních celků v tomto území.
3) Praha 6 opětovně požaduje zpracování koordinační studie všech základních
prostředků hromadné městské obsluhy (zejména tedy rychlodráhy a metra), která by
formulovala zásadní koordinační podmínky pro dobudovávání těchto jednotlivých
systémů a podmínek koordinace přestupních uzlů, časových a koordinačních vazeb a
nezbytných podmiňujících investic.
4) pro řešení trasy rychlodráhy v posuzovaném úseku km 5,0–8,5 akceptuje městská
část pouze raženou variantu za následujících podmínek: zásadními opatřeními bude
zajištěna stabilita nadloží a eliminovány možné poklesy, a tím i poruchy v
zástavbě Ořechovky. Obdobným způsobem bude řešen i nepochopitelně opomenutý
železniční nadjezd nad komunikací Gymnazijní – Pevnostní, a tím eliminovány
vlivy stavby na prostor školy v Gymnazijní a vilové zástavby v okolí Slunné
ulice. Budou prověřeny podmínky křížení rychlodráhy s prodloužením vybrané
varianty metra trasy A a založeny nezbytné podmiňující investice a koordinační
vazby nutné ke koordinaci realizace i provozu obou těchto prostředků. Bude
připravena dokumentace provádění stavby, která s maximálním ohledem na okolní
zástavbu vyřeší provádění tunelu hloubených částí v území Ořechovky. Posuzovaná
dokumentace reagovala na stanovisko Ministerstva životního prostředí ČR, kterým
byla dokumentace E. I. A. vrácena investorovi k doplnění. Tato dokumentace měla
za cíl ověřit možnosti tunelového vedení trasy v konfliktním úseku od křížení
železniční tratě s ulicí Gymnazijní – Pevnostní po nádraží Veleslavín.
Â