www.praha6.cz
email


PRAHA 6.CZ
Aktuální číslo Šestky





2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000


prosinec
listopad
říjen
září
červenec
červen
květen
duben
březen
únor
leden

201201.pdf
(formát PDF, velikost 3.1 MB)

Na Patočkovu se vrátil provoz

Váleční veteráni v ÚVN bydlí v novém

Pečovatelka roku pracuje v Praze 6

Norbertovská škola je nejstarší, oslavila 120 let

Písecká brána ožila během Adventu, podívejte se...

Takový byl rok 2011 v Praze 6...

Technická škola oslovila soutěží dívky

Petřiny jsou pro chodce bezpečnější

Děti ze základních škol Prahy 6 mohly ovládat i robota

Ohleduplnými dopravci jsou easyJet a Malév

Africké plastiky si mohou „prohlédnout“ i nevidomí

Kniha o Praze 6 nabízí ucelený pohled

Sportovní legendy Dukly slavily

Osobnosti zdobily stromky pro charitu, nejvíc vydělal kůrovec

Co nového přinese občanům Prahy 6 sociální reforma č. I

Červený vrch hostil seminář pro ekoškoly

Marie Kousalíkové pro Šestku

Praha 6 přispívá na zajištění zdravotní péče

Zemřel Václav Havel, exprezident i čestný občan Prahy 6

Praha 6 bude investovat do sociální oblasti a do škol

Nové e-občanky jsou menší

Radnice ocenila sportovce

Elektroodpad mohou občané třídit do nových červených kontejnerů

Nechte se informovat do mobilu

Stromky nepatří do kontejnerů, ale vedle nich

Zápisy prvňáčků již v lednu

Praha 6 odměnila pět strážníků za mimořádný čin

Tonda prorazil do stanice Veleslavín, je v půlce cesty do Dejvic

Městská část nadělovala dárky seniorům i dětem

Gratulace jubilantům

Tonda prorazil do stanice Veleslavín, je v půlce cesty do Dejvic

V rekordním čase dvou měsíců zvládl plnoprofilový razicí štít Tonda propojit Petřiny a Veleslavín, budoucí stanice prodlouženého metra z Dejvic. Na začátku prosince dokončil poslední z 1 062 metrů levého traťového tunelu.

Ražba metra postupuje stále rychleji. Přestože je právě dokončený úsek oproti tomu předcházejícímu z Vypichu na Petřiny dvojnásobný, Tonda si s ním poradil v poloviční době. Po-dařilo se mu to také díky maximálnímu dennímu výkonu 28,5 metrů.

Kvůli němu se ražba tohoto úseku fakticky prodloužila zhruba o osm metrů.  „Dosahované výsledky překonaly veškeré naše představy. Za měsíc listopad to bylo 624 metrů, plánových je cca 360 metrů za měsíc, takže dosahujeme aktuálně skoro dvojnásobku,“ řekl David Cyroň, vedoucí projektu TBM. Raziči Metrostavu se museli vypořádat s výrazným klesáním, dosahujícím v jednom místě až téměř 4 procent. Tonda při cestě z Petřin na Veleslavín položil přes 700 prstenců o šíři 1,5 metru. Po prorážce ho raziči přetáhnou přes 120 metrů dlouhý hloubený úsek stanice a v polovině ledna začne ražba směrem k stavební jámě E2 na Evropské. Krátce poté by měl dorazit na Veleslavín i druhý razicí štít Adéla.

Prorážka štítu do stavební jámy ve Veleslavíně se konala za účasti starostky Prahy 6 Marie Kousalíkové, primátora Bohuslava Svobody i generálního ředitele Metrostavu Pavla Piláta.  „Na vlastní oči jsem se opět přesvědčil, že stavba metra pokračuje dobře a bez kolizí,“ pochválil práci primátor Svoboda a znovu připomenul, že Praha je při stavbě zcela odkázána na svoje finanční prostředky, což je v evropském měřítku raritou a ve spojitosti se současnými neveselými hospodářskými výhledy je stavba prodloužení metra A pro Prahu velmi složitá. Dokončení stavby ale město považuje za svoji prioritu. Starostka přála stavbě, aby byla co nejdříve dokončena: „Občané Prahy 6, aspoň se mi to zdá, všechna dopravní omezení jakžtakž snáší, protože mají před sebou vidinu roku 2014, kdy to skončí. Snad se pak podaří odklonit dopravu z Vítězného náměstí, které přestane být dopravním uzlem, a doprava z příměstských oblastí z Kladna, Slaného  a okolí Prahy se přesune na okraj, kam patří.“

Technologie TBM, která se na prodloužení pražského metra využívá, funguje na principu vyrovnávání tlaků při rozpojování horniny řeznými nástroji. Štít za sebou přitom nezanechává hrubý tunelový profil, ale rovnou buduje ostění.

Stanice Veleslavín by měla v budoucnu tvořit důležitý dopravní uzel severozápadní části Prahy. Je navržena tak, aby v předstihu reagovala na předpokládanou modernizaci železniční tratě a vznik nové stanice. Zároveň bude umožňovat pohodlný přestup na tramvaj v Evropské a také na dočasný autobusový terminál.

Nový úsek pražského metra ze stanice Dejvická do stanice Motol bude dokončen v roce 2014.

 
© NOVINY MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 6
Šestka
oficiální noviny městské části Praha 6
náklad: 56 000 výtisků
vychází 11x ročně
Registrační číslo MK ČR 13180
Od března 2014 vydává:
Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, 160 52 Praha 6
IČ: 00063703
tel. 220 189 111
www.praha6.cz